Tóth-Ugyonka Krisztina írása
Elsőként természetesen a tehetséget szükséges megemlítenünk.
A dalszerzői vagy épp zenészi képességek kiemelt szerepet játszanak abban, hogy egy előadó köré tömörüljenek az emberek. Azahriah zenei karrierje előtt már sikeres YouTuberként is a köztudatban volt, az ismerősség, hogy magabiztosan mozog a kamerák előtt, s hogy a rajongók is régi ismerősként tekinthetnek rá, mind hozzájárulnak sikerességéhez.
Érzelmi kapcsolódás
Evidens, de rögzítsük: a zene erőteljes hatással van az érzelmekre. A dalszövegek, a dallamok és a zene általános hangulata erős érzelmeket idézhet elő, ezáltal kapcsolatot teremthet a művész és a hallgató között.
Azahriah számos szövege hétköznapi történeteket, mindenki számára ismerős eseményeket dolgoz fel, amelyekhez könnyű kapcsolódni, ezáltal pedig érzelmileg is bevonódunk egy-egy zene hallgatása közben.
Emellett a művészet az érzelmek kifejezésének egy formája, és a híres művészek, köztük Azahriah is gyakran a saját érzelmeit, tapasztalatait és nézőpontjait vezeti bele a műveibe. A jobb érzelmi intelligencia pedig fokozhatja a művészek azon képességét, hogy komplex érzelmeket közvetítsenek a választott médiumon keresztül.
Paraszociális kapcsolat
A rajongók gyakran alakítanak ki úgynevezett paraszociális kapcsolatot a művészekkel, ami azt jelenti, hogy a médián, az interjúkon és a közösségi médián keresztül egyoldalú, kvázi személyes kapcsolatot érzékelnek velük. Ez a kapcsolat az intimitás érzését keltheti, még akkor is, ha a kapcsolat aszimmetrikus.
Társas befolyásolás
A társadalmi dinamika jelentős szerepet játszik a művészek népszerűségében. Úgynevezett „bandwagon-effect”, vagyis utánfutóhatás/csordaszellem jelentkezik ilyenkor, mely azt jelenti, hogy
az emberek nagyobb valószínűséggel fogadnak el és kedvelnek meg egy bizonyos viselkedést vagy személyt (jelen esetben Azahriaht mint előadót), ha azt látják, hogy mások is így tesznek.
A közösségi média felerősíti ezt a hatást azáltal, hogy platformot biztosít a rajongók számára, s így megoszthatják érdeklődésüket és közösségeket hozhatnak létre. A rajongók így úgy érezhetik, egy olyan közösséghez tartoznak, amely közös érdeklődési körökkel rendelkezik, és ezáltal kapcsolatot alakíthatnak ki másokkal (akár online, akár személyesen), akik ugyanazt a művészt kedvelik. Ez különösen erős hatás lehet korunk közösségi médiás platformjai miatt.